ELA Container AV

Algemene voorwaarden 
Verhuur en levering – Transacties met ondernemers

 

1. Toepasselijkheid en vorm 
(1) Deze algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op al onze zakelijke relaties met onze huurders ('Klanten') indien zij ondernemer zijn, alsmede op alle daaruit voortvloeiende verplichtingen.
(2) De AV zijn van toepassing op huurovereenkomsten en op de levering en montage of installatie van roerende goederen. Tenzij anders overeengekomen, geldt de versie van deze AV die geldig was op het moment dat de Klant de bestelling plaatste en die het laatst in schriftelijke vorm aan de Klant is toegezonden, als raamovereenkomst, ook voor soortgelijke toekomstige overeenkomsten.
(3) Onze AV zijn uitsluitend van toepassing. Afwijkende, tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden van de Klant maken alleen deel uit van de overeenkomst als wij uitdrukkelijk instemmen met de toepasselijkheid ervan. Instemming is altijd vereist, bijvoorbeeld ook als wij ondanks kennis van de AV van de Klant zonder voorbehoud leveringen aan de Klant uitvoeren.
(4) Individuele overeenkomsten die per geval met de Klant worden gesloten (met inbegrip van nevenovereenkomsten, aanvullingen en wijzigingen) hebben altijd voorrang op deze AV. Een schriftelijke overeenkomst of onze schriftelijke bevestiging is definitief met betrekking tot de inhoud van dergelijke overeenkomsten, ongeacht andersluidende bewijzen.
(5) Alle juridisch relevante verklaringen en mededelingen van de Klant met betrekking tot de overeenkomst (bijv. het stellen van een termijn, het melden van een gebrek, het herroepen van de overeenkomst, het eisen van een prijsvermindering of het beëindigen van de overeenkomst) moeten schriftelijk worden gedaan (bijv. per brief, e-mail of fax). Dit laat eventuele vormvoorschriften of andere bewijsvereisten van het toepasselijke recht onverlet, met name in geval van twijfel over de identiteit van de partij die de verklaring aflegt.

 

2. Totstandkoming van de overeenkomst 
(1) Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend en niet bindend. Dit geldt ook indien wij de Klant catalogi, technische documentatie (bijv. tekeningen, plannen, berekeningen of verwijzingen naar DIN-normen), andere productbeschrijvingen of documenten – ook in elektronische vorm – hebben toegezonden, waarvan wij het eigendom en de intellectuele eigendomsrechten behouden.
(2) De bestelling van de Klant wordt beschouwd als een bindend contractueel aanbod. Tenzij anders vermeld in de bestelling, hebben wij het recht om dit contractuele aanbod binnen 14 dagen na ontvangst te aanvaarden.
(3) Een overeenkomst komt pas tot stand nadat wij een aanbod van de Klant schriftelijk (bijv. in een orderbevestiging) of door levering aan en/of montage/installatie voor de Klant hebben aanvaard.

 

3. Voorwerp van de overeenkomst, gehuurde object
(1) Het voorwerp van de overeenkomst (het ‘gehuurde object’) omvat alle zaken die wij als opdrachtnemer ter beschikking stellen aan de Klant voor gebruik bij de uitvoering van een overeenkomst.

(2) De Klant verbindt zich ertoe het gehuurde object alleen te gebruiken voor het contractueel overeengekomen doel. Elk ander gebruik van het gehuurde object vereist onze voorafgaande schriftelijke toestemming. 
(3) De Klant is verplicht het gehuurde object zorgvuldig te behandelen en het onderhoud uit te voeren waarvan hij op de hoogte is gesteld. Hetzelfde geldt voor de tests die tijdens de looptijd van de huurovereenkomst moeten worden uitgevoerd. Wij hebben het recht om het gehuurde object te allen tijde te bezoeken en technisch te inspecteren of dit door een derde te laten uitvoeren.

(4) De Klant is verplicht een verzekering af te sluiten voor alle schade aan of veroorzaakt door het gehuurde object. De verzekering dekt ten minste brandschade, bedrijfsschade en schade als gevolg van verlies en diefstal. Indien zich een van deze gebeurtenissen voordoet, moet de Klant ons hiervan onverwijld op de hoogte stellen. Ongeacht dit alles is de Klant verplicht om dit onverwijld aan de politie te melden.
(5) Het gehuurde object moet worden opgesteld op een tussen ons en de Klant overeengekomen locatie. De Klant is verantwoordelijk voor de eigenschappen van de ondergrond en de toegankelijkheid van de locatie. Het gehuurde object mag niet naar een andere gebruiksplaats worden verplaatst, met name niet naar het buitenland.
(6) Tijdens de huurperiode, of in geval van verkoop zolang de goederen nog onder ons eigendomsvoorbehoud vallen, is het de Klant verboden om de gehuurde goederen permanent te bevestigen aan onroerende goederen, met inbegrip van de grond eronder. Indien de Klant in geval van verhuur hiermee in strijd handelt, leidt dit echter niet tot eigendom van het gehuurde object voor de eigenaar van de grond, aangezien de partijen alleen van plan zijn om het gehuurde object tijdelijk ter plaatse te gebruiken in het kader van de huurovereenkomst.
(7) De Klant zal alle vorderingen van derden op het gehuurde object afwijzen en ons in dit verband schadeloos stellen. Indien een derde het gehuurde object in beslag neemt, andere rechten uitoefent of het gehuurde object in bezit neemt, is de Klant verplicht ons hiervan onmiddellijk schriftelijk in kennis te stellen, op zijn minst de derde vooraf schriftelijk in kennis te stellen van onze status als eigenaar en ons de kennisgeving binnen drie dagen toe te zenden. De klant draagt alle kosten van terugvordering en alle kosten van de uitoefening van onze rechten in dit verband. De klant verbindt zich ertoe redelijke vooruitbetalingen te doen voor deze kosten.
(8) De Klant zorgt voor de nodige aan- en afvoeraansluitingen. Als exploitant van de installatie is de Klant ook verplicht om met name legionellatests uit te voeren.
(9) De Klant draagt de kosten voor het vervoer en het laden van het gehuurde object en voor het onderhoud en de exploitatie van het gehuurde object gedurende de huurperiode.

 

4. Vergunningen en verplichtingen op grond van het publiekrecht
(1) De Klant is verantwoordelijk voor het tijdig en op eigen kosten verkrijgen van de 
officiële vergunningen die nodig zijn voor de installatie, het gebruik en de demontage van het gehuurde object, in het bijzonder de bouwvergunning en/of vergunningen voor het plaatsen van het gehuurde object op openbare wegen, paden en pleinen. Bovendien moet de Klant op eigen kosten ervoor zorgen dat hij voldoet aan alle toepasselijke overheidsvoorschriften, in het bijzonder veiligheidsvoorschriften, en dat alle verschuldigde heffingen, belastingen, boetes en rechten – inclusief precario – volledig en tijdig worden betaald.

(2) Verder is de Klant verplicht ons onmiddellijk op de hoogte te stellen van eventuele bijzondere voorschriften van de toepasselijke wetgeving, richtlijnen en vereisten, waarvan niet-naleving het gebruik of de installatie van het gehuurde object in gevaar zou kunnen brengen.

(3) Alle vergoedingen, bijdragen, belastingen en andere heffingen, zoals onroerendezaakbelasting, die tijdens of na de looptijd van de huurovereenkomst verschuldigd worden en verband houden met het gebruik van het gehuurde object door de Klant, komen voor rekening van de Klant.

 

5. Afhaling/levering, risico-overdracht 
(1) Op kosten van de Klant wordt het gehuurde object door ons afgeleverd op de
 door hem opgegeven bestemming of door ons verzonden en na afloop van de huurovereenkomst weer opgehaald. Wij zijn gerechtigd zelf de wijze van verzending te bepalen (met name het transportbedrijf en de verzendroute). Op verzoek van de Klant kan het gehuurde object door de Klant worden opgehaald. De datum en het tijdstip worden door ons bepaald en aan de Klant meegedeeld. 
(2) Het volledige risico voor schade/beschadiging, diefstal, verduistering en verlies van het gehuurde object gaat uiterlijk over op de Klant wanneer deze het gehuurde object in ontvangst neemt. Bij levering gaat het risico voor schade/beschadiging, diefstal, verduistering en verlies van de gehuurde goederen, echter over op de vervoerder, expediteur of andere partij/instelling die met de levering is belast, zodra de gehuurde goederen zijn verzonden. Indien de Klant in gebreke blijft met de aanvaarding, geldt dit ook als een levering van het gehuurde object aan de klant.
(3) Indien de Klant de goederen na de leveringsdatum niet in ontvangst heeft genomen, hebben wij het recht om een vergoeding te eisen voor de daaruit voortvloeiende schade en extra kosten (bijv. opslagkosten). In dit verband brengen wij een vaste vergoeding in rekening van € 10 per container per kalenderdag, te rekenen vanaf de leveringstermijn of – indien er geen leveringstermijn is – vanaf het moment van kennisgeving dat de goederen klaar zijn voor verzending. 

 

6. Huurprijs en betalingsvoorwaarden 
(1) Tenzij per geval anders is overeengekomen, gelden onze huidige huurprijzen – vanaf het magazijn (‘Ex Stock’) en exclusief BTW – zoals die gelden op het moment van het sluiten van de overeenkomst. 
(2) Elke huurtermijn is vooraf verschuldigd op de eerste dag van de maand.  Indien de Klant niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is hij van rechtswege in verzuim. De Klant is dan de wettelijke handelsrente (art. 6:119a BW) verschuldigd, berekend vanaf de vervaldag. (3) Een deel van een maand wordt als een hele maand geteld. Kosten in verband met de levering/verzending en afhaling, zoals douanerechten, heffingen, belastingen en andere openbare lasten, zijn voor rekening van de Klant. Indien wij om welke reden dan ook genoodzaakt zijn juridische bijstand in te roepen, zijn de daarmee gepaard gaande kosten voor rekening van de Klant. Evenzo zijn, indien wij genoodzaakt zijn een vordering wegens niet-betaling ter incasso aan een derde over te dragen, de daarmee gepaard gaande buitengerechtelijke (incasso)kosten voor rekening van de Klant.
(4) De Klant heeft niet het recht om zijn betalingsverplichtingen op te schorten of te verrekenen met zijn vorderingen op ons. 

(5) In geval van overlijden van de Klant, of indien hem een schuldsaneringsregeling wordt toegekend, indien zijn bedrijf wordt geliquideerd, insolvent of failliet wordt verklaard, indien hij een moratorium heeft aangevraagd, indien zijn bedrijf wordt overgedragen of is gefuseerd, worden al zijn verplichtingen jegens ons onmiddellijk opeisbaar, ongeacht eventuele andersluidende betalingsafspraken in het contract.

 

7. Vorderingen van de Klant wegens gebreken en klachtplicht 
(1) Bij levering is de Klant verplicht om het gehuurde object onmiddellijk te inspecteren om zich ervan te vergewissen dat het in goede staat verkeert en vrij is van gebreken, en om eventuele gebreken onmiddellijk te melden. Door het gehuurde object zonder bezwaar in ontvangst te nemen, erkent de Klant dat het gehuurde object operationeel en vrij van gebreken is.
(2) Oorspronkelijke gebreken die reeds bij het sluiten van de overeenkomst aanwezig waren, worden door ons alleen gedekt in geval van een toerekenbare tekortkoming

(3). De Klant kan zich niet beroepen op opschorting en/of verrekening. Dit geldt ook indien de Klant op enig gebied een klacht bij ons heeft ingediend. In dat geval zijn wij verplicht de klacht te beoordelen en, indien de klacht gegrond is, ervoor te zorgen dat er een oplossing wordt gevonden.

(4) Gebreken die tijdens de huurperiode optreden, moeten onmiddellijk schriftelijk aan ons worden gemeld, met vermelding van alle details. De Klant is verplicht onze instructies onmiddellijk op te volgen. De Klant mag schade aan het gehuurde object alleen herstellen na schriftelijke toestemming van ons. Als de Klant de gebreken niet meldt, is hij, onverminderd verdere aanspraken van onze kant, verplicht de daaruit voortvloeiende schade te vergoeden en verliest hij zijn aanspraken op huurprijsvermindering of schadevergoeding. Gebreken waarvoor de Klant verantwoordelijk is, worden op kosten van de Klant hersteld.

(5) Vorderingen van de Klant wegens een gebrek in het gehuurde object verjaren één jaar na ontdekking van het gebrek. Dit geldt niet indien het gebrek op frauduleuze wijze is verzwegen.

(6)  De Klant is aansprakelijk voor verlies van het gehuurde object en voor alle schade of kosten, van welke aard dan ook, met inbegrip van brandschade, aan het gehuurde object, alsmede voor bedrijfsschade die wij hierdoor lijden, ongeacht of de schade door de Klant of door een derde is veroorzaakt.

(7) De Klant is verplicht om op eerste verzoek van ons correcte informatie te verstrekken over de geografische locatie van het gehuurde object.

 

8. Aansprakelijkheid 
(1) Wij zijn nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de Klant en anderen, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld. Wij zijn nimmer aansprakelijk voor (enige) gevolg- of bedrijfsschade, letsel aan personen, vertragingsschade, directe- of indirecte schade, hoe ook genaamd – winstderving en stilstandschade daaronder begrepen – geleden door de Klant, diens ondergeschikten en bij of door hem tewerkgestelde of ingeschakelde derden. De Klant vrijwaart ons in dat kader tegen alle mogelijke aanspraken van derden.
(2)  Indien ons, om welke reden dan ook, geen beroep toekomt op het bepaalde in artikel 8.1 is de aansprakelijkheid op welke wettelijke grondslag dan ook te allen tijde beperkt tot die schade waartegen wij uit hoofde van een door ons of ten behoeve van ons gesloten verzekering verzekerd zijn, maar is nimmer hoger dan het bedrag dat in het betreffende geval door deze verzekering wordt uitbetaald. Mocht ons, om welke reden dan ook, geen beroep toekomen op voornoemde beperking, is de verplichting tot vergoeding van schade beperkt tot maximaal 15% van de totale som van de overeenkomst, exclusief BTW. Als de overeenkomst bestaat uit onderdelen/deelleveringen is deze verplichting beperkt tot maximaal 15% (ex BTW) van de opdrachtsom van dat onderdeel/deellevering.
(3) Elke aansprakelijkheid vervalt na verloop van één jaar vanaf de schadedatum.

 

 

9. Duur van de huurovereenkomst en beëindiging 
(1) De huurperiode gaat in op de overeengekomen datum; in afwijking hiervan gaat de huurperiode in op het moment van daadwerkelijke levering of afhaling indien het gehuurde object later dan de overeengekomen ingangsdatum wordt geleverd of afgehaald door omstandigheden waarvoor wij verantwoordelijk zijn.
(2) De minimale huurperiode bedraagt één maand, tenzij individueel schriftelijk anders is overeengekomen.
(3) De huur eindigt op de overeengekomen datum. Indien een dergelijke overeenkomst niet bestaat, bedraagt de opzegtermijn drie werkdagen. Indien de Klant meerdere containers huurt die zijn samengevoegd tot een faciliteit, bedraagt de opzegtermijn twee weken. De huurovereenkomst kan niet naar behoren worden beëindigd voordat deze is ingegaan.
(4) De opzegging moet schriftelijk aan ons worden meegedeeld, onder vermelding van het orderbevestigingsnummer, of per e-mail aan info@ela-container.nl .
(5) Indien de Klant na afloop van de huurperiode gebruik blijft maken van het gehuurde object of indien wij het gehuurde object door toedoen van de Klant niet kunnen ophalen, hebben wij recht op een vergoeding ter hoogte van de huurprijs en andere gemaakte kosten voor de periode van gebruik of de duur van de omstandigheden die ons verhinderen het gehuurde object op te halen. 
(6)  Onverminderd de overige bepalingen in deze voorwaarden hebben wij het recht om de overeenkomst te beëindigen in de gevallen bedoeld in artikel 6.5, zonder dat wij anderszins gehouden zijn tot enige schadevergoeding of compensatie.

 

10. Overmacht 
(1) Wij zijn niet aansprakelijk voor onmogelijkheid van levering, uitvoering of voor vertragingen in de levering, voor zover deze zijn veroorzaakt door overmacht. 

(2) Onder overmacht wordt onder meer verstaan: alle soorten bedrijfsstoringen, moeilijkheden bij de aanschaf van materialen of energie, transportvertragingen, stakingen, wettige uitsluitingen, tekorten aan arbeidskrachten, energie of grondstoffen, moeilijkheden bij het verkrijgen van noodzakelijke wettelijk vereiste vergunningen, pandemieën of epidemieën of officiële maatregelen waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn. 
(3) In geval van overmacht waardoor de uitvoering van de overeenkomst blijvend onmogelijk wordt, hebben zowel wij als de Klant het recht om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen voor het deel van de verplichtingen dat nog niet is uitgevoerd.

(4) Noch wij, noch de Klant hebben recht op vergoeding van schade die is geleden of zal worden geleden als gevolg van opschorting of beëindiging als bedoeld in dit artikel.

(5) Indien onze tijdelijke onmogelijkheid tot nakoming langer dan zes maanden duurt, hebben wij niet langer het recht om de nakoming op te schorten. Na het verstrijken van deze termijn kunnen de Klant en wij de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen, maar alleen voor het nog niet uitgevoerde deel van de verplichtingen.

 

11. Teruggave van het gehuurde object
(1) De Klant is verplicht het gehuurde object, inclusief alle toebehoren, op de datum van beëindiging in goede, schone en goed geveegde staat terug te geven, afgezien van de normale gebruikssporen, bij gebreke waarvan wij ervoor zullen zorgen dat het gehuurde object op kosten van de Klant wordt gereinigd en gerepareerd. Gedeeltelijke teruggave is uitgesloten.
(2)  De Klant is aansprakelijk voor verlies van het gehuurde object en voor alle schade of kosten, van welke aard dan ook, inclusief brandschade, aan het gehuurde object, alsmede voor commerciële schade die wij hierdoor lijden, ongeacht of de schade door de Klant of een derde is veroorzaakt.

(3) Indien wij het gehuurde object bij de Klant moeten ophalen, doen wij dit in overleg met de Klant.

 

12. Gegevensbescherming 
De Klant is ervan op de hoogte gebracht dat, als onderdeel van de zakelijke relatie, de gegevens met betrekking tot de contractuele relatie worden opgeslagen op gegevensdragers en worden verwerkt overeenkomstig de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG. De details worden beschreven in het privacybeleid op onze website https://www.ela-container.nl/.

 

13. Slotbepalingen
(1) Op deze AV en de contractuele relatie tussen ons en de Klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

(2) De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (C.I.S.G) is uitgesloten. 

 

(3) De exclusieve bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de contractuele relatie is de rechtbank in het rechtsgebied waar wij onze statutaire zetel hebben. In alle gevallen hebben wij echter ook het recht om een rechtszaak aan te spannen bij de algemene bevoegde rechtbank van de Klant. 

(4) Indien afzonderlijke bepalingen van deze Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn, heeft dit geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen.

 

Laatst gewijzigd: 01.08.2024

_____________________________

 

Algemene voorwaarden
Verkoop en/of levering – Transacties met ondernemers

 

1. Toepasselijkheid en vorm
(1) Deze algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op al onze zakelijke relaties met onze Klanten ('Klanten') indien zij ondernemer zijn, alsmede alle daaruit voortvloeiende verplichtingen.
(2) Deze AV zijn in het bijzonder van toepassing op overeenkomsten betreffende de verkoop en/of levering van goederen (de 'Goederen'), alsmede de montage en/of installatie daarvan. Tenzij anders overeengekomen, geldt de versie van deze AV die geldig was toen de Klant de bestelling plaatste en die het meest recentelijk in schriftelijke vorm aan de Klant is toegezonden, als raamovereenkomst, ook voor soortgelijke toekomstige overeenkomsten, in welk geval deze Algemene Voorwaarden altijd vóór of bij het sluiten van de overeenkomst aan de Klant worden verstrekt. 
(3) Onze AV zijn uitsluitend van toepassing. Afwijkende, tegenstrijdige of aanvullende algemene voorwaarden van de Klant maken alleen deel uit van de overeenkomst als wij uitdrukkelijk instemmen met de toepasselijkheid ervan. Instemming is altijd vereist, bijvoorbeeld ook als wij ondanks kennis van de algemene voorwaarden van de Klant zonder voorbehoud leveringen aan de Klant uitvoeren.
(4) Individuele overeenkomsten die per geval met de Klant worden gesloten (met inbegrip van nevenovereenkomsten, aanvullingen en wijzigingen) hebben altijd voorrang op deze AV. Een schriftelijke overeenkomst of onze schriftelijke bevestiging is definitief met betrekking tot de inhoud van dergelijke overeenkomsten, ongeacht bewijs van het tegendeel.
(5) Alle juridisch relevante verklaringen en mededelingen van de Klant met betrekking tot de overeenkomst (bijv. het stellen van een termijn, het melden van een gebrek, het herroepen van de overeenkomst of het eisen van een prijsvermindering) moeten schriftelijk worden gedaan, d.w.z. in schriftelijke of tekstvorm (bijv. per brief, e-mail of fax). Dit laat eventuele wettelijk vereiste vormen of andere bewijzen onverlet, met name in geval van twijfel over de identiteit van de partij die de verklaring aflegt.

 

 

2. Totstandkoming van de overeenkomst
(1) Onze aanbiedingen zijn vrijblijvend en niet bindend. Dit geldt ook indien wij de Klant catalogi, technische documentatie (bijv. tekeningen, plannen, berekeningen of verwijzingen naar DIN-normen), andere productbeschrijvingen of documenten – ook in elektronische vorm – hebben toegezonden, waarvan wij het eigendom en de intellectuele eigendomsrechten behouden.
(2) Het plaatsen van een bestelling voor de goederen door de Klant geldt als een bindend contractueel aanbod. Tenzij anders vermeld in de bestelling, hebben wij het recht om dit contractuele aanbod binnen 14 dagen na ontvangst te aanvaarden.
(3) Een overeenkomst komt pas tot stand wanneer wij een aanbod van de Klant schriftelijk hebben aanvaard (bijv. door het versturen van een orderbevestiging) of door de goederen aan de Klant te leveren en/of te monteren/installeren.

 

3. Leveringstermijn en vertraging
(1) De leveringstermijn wordt individueel overeengekomen of door ons bepaald bij de aanvaarding van de bestelling.
(2) Indien wij om redenen waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn (niet-beschikbaarheid van de dienst) een bindende leveringstermijn niet kunnen nakomen, zullen wij de Klant hiervan onverwijld op de hoogte stellen en de nieuwe verwachte leveringstermijn meedelen. Indien de dienst ook binnen de nieuwe leveringstermijn niet beschikbaar is, hebben wij het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen; wij zullen de door de Klant verstrekte tegenprestatie onmiddellijk terugbetalen. In die zin kan de dienst als niet beschikbaar worden beschouwd als wij met name niet tijdig door onze leverancier worden bevoorraad, wij een congruente dekkingstransactie hebben gesloten, noch wij noch onze leverancier verwijtbaar zijn of wij in het specifieke geval in kwestie niet verplicht zijn om de goederen aan te schaffen.
(3) Of wij al dan niet in verzuim zijn met de levering, wordt bepaald door de bepalingen van het toepasselijke recht. In ieder geval is echter een schriftelijke ingebrekestelling van de Klant vereist.
(4) Dit doet geen afbreuk aan de rechten van de Klant op grond van artikel 7 van deze AV. 

 

4. Afhaling/levering, risico-overdracht, aanvaarding, verzuim van aanvaarding
(1) De levering vindt in de regel plaats EX Works (EXW) op basis van onze verzendfaciliteit (op basis van de ICC Incoterms 2010), die bij het sluiten van de overeenkomst aan de Klant wordt meegedeeld. De plaats van uitvoering voor de levering en eventuele latere prestaties is eveneens hierop gebaseerd. Op verzoek en op kosten van de Klant leveren of verzenden wij de goederen naar een andere door de Klant opgegeven locatie (verkoop door levering). In geval van levering hebben wij het recht om naar eigen goeddunken de wijze van verzending (met name de vervoerder en de verzendroute) te kiezen. Indien de levering of verzending van de goederen niet is overeengekomen, gaan wij ervan uit dat de Klant de goederen komt afhalen. In geval van afhaling zullen wij de Klant op de hoogte stellen van de datum en het tijdstip van afhaling, tenzij een afhaaldatum is overeengekomen. Wij zullen de goederen op deze datum en dit tijdstip ter beschikking stellen voor afhaling.
(2) Het volledige risico voor schade/beschadiging, diefstal, verduistering en verlies van de goederen gaat uiterlijk over op de Klant wanneer de Klant de goederen in ontvangst neemt. Bij verkoop door levering gaat het volledige risico voor schade/beschadiging, diefstal, verduistering en verlies, echter over op de vervoerder, expediteur of andere partij/instelling die met de levering is belast, zodra de goederen zijn verzonden. Indien een acceptatie is overeengekomen, is deze bepalend voor de overgang van het risico. 

De Goederen worden geacht door de Klant te zijn aanvaard in de volgende gevallen:

  1. Als de Klant in gebreke blijft met de aanvaarding
  2. Als de klant de goederen in gebruik heeft genomen (bijvoorbeeld het geleverde systeem in bedrijf heeft gesteld)
  3. Als de Klant nalaat de Goederen te accepteren om een andere reden dan een aan ons gemeld defect dat het gebruik van de Goederen onmogelijk maakte of aanzienlijk belemmerde


(3) Indien de Klant de goederen na de leveringsdatum niet heeft afgenomen, of indien onze levering vertraging oploopt om redenen waarvoor de Klant verantwoordelijk is, hebben wij het recht om een vergoeding te eisen voor de daaruit voortvloeiende schade en extra kosten (bijv. opslagkosten). In dit verband brengen wij een vaste schadevergoeding in rekening van € 10 per container per kalenderdag, te rekenen vanaf de leveringstermijn of – indien er geen leveringstermijn is – vanaf het moment dat de goederen gereed zijn voor verzending. 


5. Vergunningen en verplichtingen op grond van het publiekrecht
(1) De Klant is verantwoordelijk voor het tijdig en op eigen kosten verkrijgen van de officiële vergunningen die nodig zijn voor de installatie, het gebruik en de demontage van de goederen, in het bijzonder de bouwvergunning en/of vergunningen voor het plaatsen van de goederen op openbare wegen, paden en pleinen, licenties, certificaten en/of andere documenten. Bovendien moet de Klant op eigen kosten ervoor zorgen dat hij voldoet aan alle toepasselijke overheidsvoorschriften, in het bijzonder veiligheidsvoorschriften, en dat alle verschuldigde heffingen, belastingen, boetes en rechten – inclusief precario – volledig en tijdig worden betaald.

(2) Verder is de Klant verplicht ons onmiddellijk op de hoogte te stellen van bijzondere wettelijke voorschriften, richtlijnen en vereisten, waarvan niet-naleving het gebruik of de installatie van de Goederen in gevaar zou kunnen brengen.

(3) Alle vergoedingen, bijdragen, belastingen en andere heffingen, zoals onroerendezaakbelasting, die verband houden met het gebruik van de Goederen door de Klant, komen voor rekening van de Klant.

 

6. Prijzen en betalingsvoorwaarden
(1) Tenzij per geval anders overeengekomen, gelden onze actuele prijzen – vanaf het magazijn (‘Ex Stock’) en exclusief BTW – op het moment van het sluiten van de overeenkomst.
(2) De Klant draagt de kosten van levering. Bij verkoop met levering draagt de Klant de kosten van transport vanaf het magazijn (‘Ex Stock’) en de kosten van een door de Klant gewenste transportverzekering. Tenzij wij een factuur opstellen voor de werkelijk gemaakte transportkosten, wordt een vast tarief van € 5 per kilometer overeengekomen voor transportkosten (exclusief transportverzekering). De Klant draagt eventuele douanekosten, heffingen, belastingen en andere openbare lasten. 
(3) De Klant dient facturen binnen dertig dagen na factuurdatum of binnen de overeengekomen betalingstermijn te betalen. Bij gebreke daarvan is de Klant van rechtswege in verzuim. In het kader van een doorlopende zakelijke relatie hebben wij het recht om een levering te allen tijde geheel of gedeeltelijk alleen tegen vooruitbetaling uit te voeren. Indien wij een dergelijk voorbehoud maken, zullen wij dit uiterlijk bij de bevestiging van de order kenbaar maken.
(4)  Vanaf het moment van verzuim is de Klant de wettelijke handelsrente (art. 6:119a BW) verschuldigd over het volledige openstaande bedrag.
(5)  Vanaf het moment van verzuim hebben wij het recht om alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen indien de vordering door ons ter incasso wordt overgedragen.
(6)  In geval van overlijden van de Klant, of indien hem een schuldsaneringsregeling wordt toegekend, indien zijn bedrijf wordt geliquideerd, insolvent of failliet wordt verklaard, indien hij een surseance van betaling heeft aangevraagd, indien zijn bedrijf wordt overgedragen of is gefuseerd, worden al zijn verplichtingen jegens ons onmiddellijk opeisbaar, ongeacht eventuele andersluidende betalingsafspraken in de overeenkomst.

 

7. Eigendomsvoorbehoud en zekerheden
(1) Na levering blijven wij eigenaar van de geleverde Goederen zolang de Klant:

a). tekortschiet of tekort zal schieten in de nakoming van diens verplichtingen uit de Overeenkomst of andere gelijksoortige Overeenkomsten;

b). vorderingen die voortvloeien uit het niet nakomen van bovengenoemde Overeenkomsten, zoals schade, boete, rente en kosten, niet heeft voldaan.


(2)  Zolang de geleverde Goederen onder eigendomsvoorbehoud staan, mag de Klant deze niet bezwaren met een zekerheidsrecht (zoals een pandrecht) en/of het gebruik ervan door derden toestaan en/of deze vervreemden. De Klant is verplicht om de geleverde goederen herkenbaar te houden als ons eigendom en deze niet te vermengen met of te verwerken in goederen die aan derden toebehoren.
(3) Zodra wij ons eigendomsvoorbehoud hebben ingeroepen, kunnen wij de geleverde Goederen in bezit nemen. De Klant zal hieraan zijn volledige medewerking verlenen.
(4) Indien de Klant, nadat de goederen door ons overeenkomstig de overeenkomst aan hem zijn geleverd, zijn verplichtingen is nagekomen, wordt het eigendomsvoorbehoud met betrekking tot deze goederen opnieuw van kracht indien de Klant zijn verplichtingen uit hoofde van een later gesloten overeenkomst niet nakomt. 

(5) Wij hebben een pandrecht en een retentierecht op alle containers van de Klant die door hem worden of zullen worden gehouden, voor alle vorderingen die wij hebben of zouden kunnen verkrijgen op de Klant of de eigenaar met betrekking tot iedereen die de teruggave vordert van goederen, documenten en gelden die om welke reden en voor welk doel dan ook door ons worden of zullen worden gehouden. Op basis van het bovenstaande hebben wij het recht om de teruggave van goederen, documenten en gelden die door ons worden of zullen worden bewaard in verband met de Overeenkomst, aan wie dan ook te weigeren.

(6) Wij kunnen iedereen die namens de Klant goederen aan ons toevertrouwt om de opgedragen werkzaamheden uit te voeren, beschouwen als door de Klant gemachtigd om een pandrecht op deze goederen te vestigen.

(7) De persoon die ons de genoemde goederen, documenten en gelden verstrekt, wordt geacht daartoe gemachtigd te zijn. De Klant aanvaardt de volledige aansprakelijkheid voor alle gevolgen van zijn eventuele gebrek aan bevoegdheid.

(8) De verkoop van het onderpand vindt plaats op kosten van de Klant, zoals voorgeschreven door de wet of onderhands indien daarover overeenstemming bestaat.

(9) Ingeval wij ons eigendomsvoorbehoud inroepen, blijft de hoofdsom volledig verschuldigd bij wijze van schadevergoeding aan ons, onverminderd ons recht tot vordering van volledige schadevergoeding.

(10) Indien een derde rechten doet gelden of aankondigt dit te zullen doen, waaronder het leggen van beslag, op Producten waarop nog een eigendomsvoorbehoud rust, is de Klant gehouden ons daarover onverwijld te informeren. Tegelijkertijd is de Klant gehouden die derde onverwijld te informeren over het eigendomsvoorbehoud van ons.

(11) De Klant zal goederen die onder het eigendomsvoorbehoud vallen, voldoende verzekeren tegen schade en diefstal.

 

8. Claims van de Klant wegens gebreken 
(1) Tenzij hieronder anders bepaald, zijn de bepalingen van het toepasselijke recht van toepassing op de rechten van de Klant met betrekking tot materiële gebreken (met inbegrip van verkeerde levering, afwijkingen in de leveringshoeveelheid, onjuiste montage of gebrekkige montage-instructies). In alle gevallen blijven de bijzondere bepalingen van het toepasselijke recht onverminderd van kracht bij de definitieve levering van de onbewerkte Goederen aan een consument, zelfs indien deze laatste ze verder heeft bewerkt. Vorderingen op basis van regres van de ondernemer zijn uitgesloten indien de gebrekkige Goederen door de Klant of een andere ondernemer zijn bewerkt (bijvoorbeeld door ze in een ander product te installeren).
(2) Onze aansprakelijkheid voor gebreken is in de eerste plaats gebaseerd op de overeenkomst die is gesloten met betrekking tot de eigenschappen van de goederen. Alle productbeschrijvingen en fabrikantinformatie die het voorwerp uitmaken van de individuele overeenkomst of die door ons zijn gepubliceerd (met name in brochures of op onze website) op het moment van het sluiten van de overeenkomst, gelden als een overeenkomst met betrekking tot de eigenschappen van de goederen.
(3) Voor zover de kwaliteit niet is overeengekomen, worden de bepalingen van het toepasselijke recht gebruikt om te beoordelen of er al dan niet sprake is van een gebrek. Wij aanvaarden echter geen aansprakelijkheid voor openbare uitspraken van de fabrikant of andere derden (bijvoorbeeld reclame-uitingen) waarop de Klant ons niet heeft gewezen als doorslaggevende factoren bij zijn aankoop. De Klant moet ons in alle gevallen de gelegenheid bieden om een gebrek te verhelpen of de reparaties en/of andere werkzaamheden opnieuw uit te voeren.
(4) Bouwmaterialen en andere goederen die bestemd zijn voor installatie of andere verwerking, moeten in alle gevallen direct vóór de verwerking worden geïnspecteerd. Op straffe van verval van alle rechten moeten wij onmiddellijk schriftelijk op de hoogte worden gesteld indien bij levering of inspectie of op een later tijdstip een gebrek wordt ontdekt. 
(5) Indien het geleverde artikel gebreken vertoont, kunnen wij in eerste instantie kiezen voor aanvullende prestaties door het gebrek te verhelpen (nabetaling) of door een artikel zonder gebreken te leveren (levering van een vervangend artikel). Dit doet geen afbreuk aan ons recht om aanvullende prestaties te weigeren op grond van de wettelijke bepalingen.
(6) Wij hebben het recht om de aanvullende prestatie afhankelijk te stellen van de betaling van de openstaande koopprijs door de Klant. De Klant heeft echter het recht om een redelijk deel van de koopprijs in verhouding tot het defect in te houden.
(7) De Klant moet ons de nodige tijd en gelegenheid geven voor de aanvullende prestatie; in het bijzonder moet de Klant ons de vermeende defecte goederen ter inspectie ter beschikking stellen. Als wij een vervangend artikel moeten leveren, moet de Klant het defecte artikel aan ons retourneren in overeenstemming met de bepalingen van het toepasselijke recht. Tenzij wij oorspronkelijk verplicht waren om de installatie uit te voeren, houdt de aanvullende prestatie geen demontage van het defecte artikel of herinstallatie in.
(8) Indien er daadwerkelijk sprake is van een gebrek, dragen of vergoeden wij de noodzakelijke kosten van de inspectie en aanvullende prestatie, in het bijzonder de kosten van transport, infrastructuur, arbeid en materialen, alsmede eventuele demontage- en installatiekosten, in overeenstemming met de bepalingen van het toepasselijke recht.
(9) In dringende gevallen (bijvoorbeeld als de bedrijfsveiligheid in gevaar is of om onevenredige schade te voorkomen) heeft de Klant het recht om het defect zelf te verhelpen en van ons te eisen dat wij de objectief noodzakelijke kosten vergoeden. De Klant moet ons onmiddellijk – indien mogelijk vooraf – op de hoogte stellen van een dergelijke zelfstandige actie. De Klant heeft niet het recht om zonder onze toestemming wijzigingen aan te brengen aan de door ons geleverde goederen. Bij niet-naleving verliest de klant alle aanspraken jegens ons.
(10) Indien de aanvullende prestatie mislukt of indien een door de Klant te stellen redelijke termijn voor de aanvullende prestatie vruchteloos verstrijkt of volgens de bepalingen van het toepasselijke recht niet nodig is, kan de Klant de koopovereenkomst ontbinden of een vermindering van de koopprijs eisen. 
(11) Gebreken die in geen geval door ons worden verholpen, zijn gebreken die het gevolg zijn van:

  1. Normale slijtage
  2. Onjuist gebruik
  3. Gebrek aan onderhoud of onjuist onderhoud;
  4. Installatie, montage, wijziging of reparatie door de Klant of derden;
  5. Toepassing van door of namens de Klant voorgeschreven en/of geleverde materialen, keuze van materialen of reparatiemethode.
  6. Noodreparatie(s) uitgevoerd op verzoek van de Klant

 

  1. Rechtsvorderingen en verweren, gebaseerd op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de prestatie gebrekkig zou kunnen zijn, vervallen één jaar na de kennisgeving overeenkomstig het vierde lid.

 

9. Aansprakelijkheid
(1) Wij zijn nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de Klant en anderen, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld. Wij zijn nimmer aansprakelijk voor (enige) gevolg- of bedrijfsschade, letsel aan personen, vertragingsschade, directe- of indirecte schade, hoe ook genaamd – winstderving en stilstandschade daaronder begrepen – geleden door de Klant, diens ondergeschikten en bij of door hem tewerkgestelde of ingeschakelde derden. De Klant vrijwaart ons in dat kader tegen alle mogelijke aanspraken van derden.

(2) Indien ons, om welke reden dan ook, geen beroep toekomt op het bepaalde in artikel 9.1 is de aansprakelijkheid op welke wettelijke grondslag dan ook te allen tijde beperkt tot die schade waartegen wij uit hoofde van een door ons of ten behoeve van ons gesloten verzekering verzekerd zijn, maar is nimmer hoger dan het bedrag dat in het betreffende geval door deze verzekering wordt uitbetaald. Mocht ons, om welke reden dan ook, geen beroep toekomen op voornoemde beperking, is de verplichting tot vergoeding van schade beperkt tot maximaal 15% van de totale som van de overeenkomst, exclusief BTW. Als de overeenkomst bestaat uit onderdelen/deelleveringen is deze verplichting beperkt tot maximaal 15% (ex BTW) van de opdrachtsom van dat onderdeel/deellevering.
(3) De Klant vrijwaart ons tegen alle aanspraken van derden uit hoofde van productaansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in een door de Opdrachtgever aan een derde geleverd product dat geheel of gedeeltelijk bestond uit door ons geleverde producten en/of materialen. De Klant is verplicht alle schade die wij in dit verband lijden te vergoeden, inclusief de volledige kosten van verdediging.

(4) Elke aansprakelijkheid vervalt na verloop van één jaar vanaf de schadedatum.



 

 10. Verjaringstermijn
(1)  Rechtsvorderingen en verweren op basis van feiten die de bewering zouden rechtvaardigen dat de prestatie gebrekkig is, vervallen één jaar na de kennisgeving overeenkomstig artikel 8.4.

11. Overmacht 
(1) Wij zijn niet aansprakelijk voor onmogelijkheid van levering, uitvoering of voor vertragingen in de levering, voor zover deze zijn veroorzaakt door overmacht.

(2) Onder overmacht wordt onder meer verstaan: bedrijfsstoringen van welke aard dan ook, moeilijkheden bij de aanschaf van materialen of energie, transportvertragingen, stakingen, rechtmatige uitsluitingen, tekorten aan arbeidskrachten, energie of grondstoffen, moeilijkheden bij het verkrijgen van noodzakelijke officiële vergunningen, pandemieën of epidemieën of officiële maatregelen waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn. 

(3)  In geval van overmacht waarbij de uitvoering blijvend onmogelijk is, hebben zowel wij als de Klant het recht om de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen voor het deel van de verplichtingen dat nog niet is uitgevoerd.

(4)  Zowel wij als de Klant hebben geen recht op vergoeding van schade die is geleden of zal worden geleden als gevolg van opschorting of beëindiging zoals bedoeld in dit artikel.

(5)  Indien onze tijdelijke onmogelijkheid tot nakoming langer dan zes maanden duurt, hebben wij niet langer het recht om de nakoming op te schorten. Na het verstrijken van deze termijn kunnen de Opdrachtgever en wij de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen, maar alleen voor het nog niet uitgevoerde deel van de verplichtingen.

12. Gegevensbescherming
De Klant is ervan op de hoogte gebracht dat, in het kader van de zakelijke relatie, de gegevens met betrekking tot de contractuele relatie worden opgeslagen op gegevensdragers en worden verwerkt overeenkomstig de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG. De details hiervan worden beschreven in het privacybeleid op onze website https://www.ela-container.nl/

13. Slotbepalingen
(1) Alle overeenkomsten en andere verbintenissen tussen ons en de Klant worden uitsluitend beheerst door Nederlands recht.

(2) Het Weens Koopverdrag (C.I.S.G) is niet van toepassing, evenmin als andere internationale regelingen waarvan uitsluiting is toegestaan.
(3) De exclusieve bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de contractuele relatie is de rechtbank in het rechtsgebied waar wij onze statutaire zetel hebben. In alle gevallen hebben wij echter ook het recht om een rechtszaak aan te spannen bij de algemene bevoegde rechtbank van de Klant. 

(4) Indien afzonderlijke bepalingen van deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn, heeft dit geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen.


Laatst gewijzigd: 01.08.2024


_________________________

 

 

 

 

Algemene voorwaarden
Verkoop en levering – Transacties met consumenten

1. Toepasselijkheid en contractuele basis
(1) De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op de koopovereenkomst die tussen u als koper (de 'Klant') en ons als verkoper is gesloten met betrekking tot de levering van goederen, alsmede alle daaruit voortvloeiende verplichtingen.
(2) Alle overeenkomsten die tussen u en ons in verband met de koopovereenkomst worden gesloten, zijn in het bijzonder gebaseerd op deze algemene voorwaarden, onze schriftelijke orderbevestiging en onze aanvaardingsverklaring. 
(3) Afbeeldingen of tekeningen in onze brochures, advertenties en andere aanbiedingsdocumenten zijn slechts bij benadering definitief, tenzij wij de daarin opgenomen informatie uitdrukkelijk als bindend hebben aangemerkt.

2. Prijzen en betaling 
(1) Onze prijzen zijn exclusief leverings- en verzendkosten, tenzij hierover een afzonderlijke overeenkomst met u is gesloten.  Op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, overeenkomstig artikel 6:230p(f) van het Burgerlijk Wetboek.
(2) Tenzij anders overeengekomen, dient u de openstaande koopprijs binnen 30 dagen na ontvangst van onze factuur volledig te betalen.
(3)  Als u niet tijdig betaalt, bent u van rechtswege in verzuim en bent u wettelijke rente (art. 6:119 BW) verschuldigd, evenals redelijke buitengerechtelijke incassokosten. Betalingen worden eerst in mindering gebracht op de rente en kosten, daarna op de hoofdsom.

 

3. Verrekening en recht van opschorting
U bent niet gerechtigd uw betalingsverplichtingen op te schorten of te verrekenen met uw vorderingen op ons.  

 

4. Leveringstermijn en uitvoeringstermijn 
(1) Onze levertijden zijn uitsluitend vrijblijvende informatie en kunnen nooit als een fatale termijn worden beschouwd, tenzij ze uitdrukkelijk als bindend tussen ons en u zijn overeengekomen.
(2) Na het verstrijken van een niet-bindende leveringstermijn of een niet-bindende leveringsdatum moet u ons schriftelijk een redelijke termijn toekennen om alsnog te leveren, voordat u zich kunt beroepen op overschrijding van de leveringstermijn. Als wij de daaropvolgende termijn niet halen, hebt u het recht om de koopovereenkomst te ontbinden.
(3) Wij hebben te allen tijde het recht om deelleveringen te verrichten en deeldiensten te verlenen, mits dit voor u redelijk is.

5. Rechten in geval van verzuim en gebreken; aansprakelijkheid
(1) Op straffe van verval van alle rechten moet een gebrek dat bij levering of inspectie of op een later tijdstip wordt ontdekt, onmiddellijk schriftelijk aan ons worden gemeld.

(2) In geval van een toerekenbare tekortkoming (bijvoorbeeld wanneer het geleverde product niet de tussen ons en u overeengekomen eigenschappen heeft, niet geschikt is voor het gebruik dat volgens onze overeenkomst of in het algemeen vereist is, of niet de eigenschappen heeft die u op basis van onze openbare verklaringen mocht verwachten) zijn wij verplicht onze contractuele verplichtingen alsnog na te komen. 
(3)  In alle gevallen moet u ons de gelegenheid geven om eventuele gebreken te herstellen of de reparatie of andere werkzaamheden opnieuw uit te voeren. U bent verplicht ons alle informatie en gegevens te verstrekken die nodig zijn voor de reparatie.

(4) Wij nemen een klacht alleen in behandeling als u al uw verplichtingen jegens ons bent nagekomen.

 (5) In overeenstemming met de bepalingen van het toepasselijke recht kunnen wij aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming van onze kant. Bovendien kunnen wij volgens het toepasselijke recht aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van opzet of grove nalatigheid van onze kant.

(6) Gebreken die in geen geval door ons worden verholpen, zijn gebreken die het gevolg zijn van:

  1. normale slijtage;
    1. oneigenlijk gebruik;
    2. het niet of onjuist uitvoeren van onderhoud;
    3. installatie, montage, wijziging of reparatie door u of door derden.
    4. het gebruik van materialen, de keuze van materialen of reparatiemethoden die zijn voorgeschreven en/of geleverd  door of namens u;
    5. noodreparaties die op uw verzoek zijn uitgevoerd.


6. Eigendomsvoorbehoud
De geleverde Goederen blijven ons eigendom totdat alle vorderingen uit hoofde van deze Overeenkomst zijn voldaan.



7. Gegevensbescherming De Klant is ervan op de hoogte gebracht dat, als onderdeel van de zakelijke relatie, de gegevens met betrekking tot de contractuele relatie worden opgeslagen op gegevensdragers en worden verwerkt overeenkomstig de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Uitvoeringswet AVG. De details worden beschreven in het privacybeleid op onze website   https://www.ela-container.nl/

8. Slotbepalingen, toepasselijk recht en bevoegde rechter
(1) Op onze overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 

(2) De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (C.I.S.G) is uitgesloten.

(3) De exclusieve bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de contractuele relatie is de rechtbank in het rechtsgebied waar wij onze statutaire zetel hebben. In alle gevallen hebben wij echter ook het recht om een rechtszaak aan te spannen bij de algemene bevoegde rechtbank van de consument. 

(4) Indien afzonderlijke bepalingen van deze Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn, heeft dit geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen.

Hotline
Adviseur op locatie